Elandstraat 437 , 2513 HV , DenHaag
070-345 35 84

Veelgestelde Vragen

Hoe kom ik aan een adequaat hulpmiddel?
Bezoek uw huisarts of specialist en leg uw klachten voor. Uw huisarts verwijst u door naar uw medisch specialist. Uw specialist/arts stelt de medische indicatie vast en schrijft een verwijzing uit voor een bezoek aan de orthopedisch instrumentmaker.

Ik ben doorverwezen door een arts of specialist. Wat nu?
Als u een verwijzing heeft gekregen van uw arts of specialist, kunt u contact opnemen met ons om een afspraak te maken op de Elandstraat of bezoek ons inloop spreekuur in het MCH Antoniushove.

Ik heb een doorverwijzing ontvangen van de arts van een andere Orthopedische instrumentmakerij. Kan ik dan wel bij jullie terecht?
U kunt gewoon bij ons terecht met deze verwijzing. U mag zelf bepalen waar u uw zorg afneemt. Uw arts stelt de indicatie, maar mag officieel niet bepalen bij welke leverancier u de zorg afneemt. Uw arts kan u hier wel advies in geven, maar dit is altijd vrijblijvend. Indien u uw hulpmiddel vergoed wilt hebben dan kan uw verzekering wel de eis stellen dat u de zorg moet afnemen bij een erkend leverancier.

Ik heb een afspraak voor een hulpmiddel bij jullie gemaakt. Wat kan ik verwachten?
U zult samen met één van onze orthopedisch adviseurs gaan kijken naar een adequate oplossing voor uw probleem. Indien u een verwijzing heeft van uw specialist zullen wij de verzekeringsprocedure in gang zetten. Veelal dient uw voorziening aangevraagd te worden bij uw verzekering. Dit houdt in dat wij moeten wachten op een akkoord van uw verzekering voordat wij kunnen overgaan tot levering van uw hulpmiddel. Voor de verdere werkwijze klikt u hier werkwijze.

Ik heb steunkousen nodig, maar heb nog vocht in mijn benen. Wat nu?
Steunkousen kunnen helaas niet worden aangemeten als er nog vocht in uw benen zit. Uw benen zullen eerst gezwachteld moeten worden. U kunt hiervoor contact opnemen met uw huisarts. Uw huisarts zal een verwijzing uitschrijven voor het zwachtelen van uw benen. Over het algemeen dient u één tot twee weken gezwachteld te worden alvorens u een afspraak bij ons kunt maken. Uw afspraak wordt in de ochtend gepland en u wordt verzocht uw zwachtels te laten zitten voor de afspraak.

Worden steunzolen vergoed?
Steunzolen worden niet vanuit de basisverzekering, maar vanuit de aanvullende verzekering vergoed. Dit houdt in dat u de steunzolen bij ons dient te betalen. U krijgt vervolgens de rekening mee die u kunt indienen bij uw verzekering.

Ik heb een klacht. Wat nu?
Als u ondanks onze intensieve zorg niet tevreden bent over onze dienstverlening kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij willen graag samen met u tot een oplossing komen en alle mogelijkheden bekijken om u verder te helpen. Als u niet direct contact op wilt nemen of een afspraak wilt maken, kunt u het formulier op onze website invullen.